Stannar hemma idag också...

Sitter här hemma och smaskar på 2 knäckebröd med Mozarella, skivad tomat och vitlökssalt. Såååå himmelskt gott. Ivanliga fall brukade jag ha vanlig ost på, men jag är laktosintolerant och det syns direkt på min hy när jag fått i mig för mycket mjölkprodukter + att magen kaosar. Jag har fått för mig att mozarella är mildare mot mig och därför fick det bli en ny variant på den här klassikern (i min familj), det var min storebror som lärde mig att älska den när jag var liten, han brukade göra den när han kom hem från sin träning... =)

Det är minst lika gott med mozarella, krämigare om inte annat än med vanlig ost, men kan man äta vanlig ost ska den vara mellanlagrad... Åhhh, guuu så gott!


Klassisk Knäckemumz!



Knäckebröd
Smör
Tomat
Valfri Ost
 Vitlökssalt


Kommentarer
Postat av: Tezzan

svar: jag ska testa ditt recept med havremjölken. jag är själv också laktosintolerant men brukar köpa laktosfri mjölk och yoghurt till mig - vanlig till barnen.

2008-11-12 @ 14:09:39
URL: http://herbatezzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0