Nytt Härligt År 2oo9

Ojojoj, snacka om färdig i både kropp och själ, en spabehandling skulle sitta fint just nu... Pjuuuhh.

Igår hade vi 3 rätters nyårsmiddag här hemma, 6 vuxna runt middagsbordet, maten blev serverad kl. 21.30... Lite i senaste laget kanske, men men...  Vi åt 1 toastskagen och 1 toast med kalkon & pepparotsröra till förrätt, baconinlindad fläskfilé fylld med mozarella & vitlök, potatisgratäng och 2 såser (1 svampsås & en 3 pepparsås) och en grekisk tomatsallad till det. Till dessert blev det glass med maräng och hemlagad chokladkolasås (fudge) i dessertglas.  Allt komponerat i sista minuten pga av sjukdomstillstånd och jobbiga graviditetstillstånd. Men oj vilken mysig kväll det blev tillslut! =o)

Vi firade tolvslaget tillsammans och barnen var uppe och sprang runt heeela tiden, ingen blund där inte, däremot fick vi sova till 10.30 imorse. SKÖNT VA? =o) Somnade vid 02.00.

Lyckad nyårsafton blev det, dock utan champagne, men jag och Jenny fick smarriga alko.fria hallondrinkar istället, men jag glömde myntabladen VARJE gång, graviditets snurriga jag, så jag gjorde en till mig själv nu, MED myntablad i och det var smarrigare, smakade mer som en drink då... TYPISKT!






GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0