GLaSs GLaSs I STORA LaSs...

Hittade min glassmaskin längst in i skåpet...

10.00
: Vi ska snart till affären och köpa laktosfri grädde, vi ska göra GLASS idag, jag har stoppat glassmaskinen í frysen. Det var flera år sen jag gjorde glass och det är en graviditetsnojja jag har, jag är SUGEN HEEEELA TIDEN, men eftersom jag är laktosintolerant så kan jag ju inte äta vilken glass som helst, så jag provar att göra en egen istället.  =o)

11:30: Dåså, nu står glassen och snurrar i glassmaskinen ute i köket, den ska snurra i 20-30 minuter, sen häller jag den i en bunke och ställer in i frysen... Åhhh, jag vill äta nuuuu!

13.33: Muuuääähhhhh, vilken tid det tar, glassmaskinen hade inte stått tillräckligt lång tid inne i frysen så nu ligger glassen inne i frysen och ska stelna... Blir nog ingen glass förrän efter middan. LÄNGTAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0